De medische fiche van je kind online?

Tot vorig jaar vulden ouders de medische fiche, ook wel ‘individuele steekkaart’ genoemd, in voor hun kinderen die meegingen op Scoutskamp. Omdat dit systeem zowel praktisch als legaal (GDPR-wetgeving) gezien achterhaald is, stappen we vanaf dit werkjaar over op het digitale systeem van Scouts en Gidsen Vlaanderen. Dit systeem is privacy vriendelijker,  praktischer voor de (groeps-)leiding op kamp en blijft het hele jaar geldig.

Hoe werkt dat? We leggen het hieronder even uit!

De informatie op deze pagina is deels overgenomen van de website van Scouts en Gidsen Vlaanderen.

Wat is de individuele steekkaart?

De individuele steekkaart is een formulier voor de persoonlijke, (psycho)sociale en medische gegevens van leden (en leiding). Zo kan leiding ervoor zorgen dat de scoutsgroep een veilige plek is voor je zoon of dochter. Maar ook in noodsituaties gepast reageren, moesten deze helaas toch eens voorkomen.

Leiding gaat uiteraard vertrouwelijk om met deze informatie.

Deze steekkaart is enkel handig als hij up-to-date is. Kijk hem steeds na in het begin van het scoutsjaar en voor je zoon of dochter op kamp vertrekt.

Onze groep gebruikt de digitale steekkaart van de Groepsadministratie, de databank van Scouts en Gidsen Vlaanderen. Via deze website beheert onze vereniging de ledenlijsten, mailsystemen en… de medische fiches.

groepsadmin.scoutsengidsenvlaanderen.be

Waar vind ik de digitale steekkaart?

De individuele steekkaart digitaal invullen of nakijken, doe je door in te loggen bij de Groepsadministratie. Bij het inschrijven van je zoon of dochter heb je normaal gezien al een account aangemaakt op dit platform. Opgelet, voor elk kind bestaat er een ander account!

Hoe vul ik de individuele steekkaart in?

• Surf naar groepsadmin.scoutsengidsenvlaanderen.be.
  • Meld je aan met de gebruikersnaam en wachtwoord van je kind.
  • Klik op het groene blokje ‘individuele steekkaart’ rechts bovenaan. Smartphone of tablet? Klik op het vinkje naast ‘Opslaan’, kies dan ‘individuele steekkaart’.
  • Vul de individuele steekkaart zo volledig mogelijk in.
  • Onderteken de steekkaart en klik op ‘Opslaan’.

Klik op onderstaande schermafbeeldingen om ze te vergroten:

Hulp nodig?

We begrijpen dat het natuurlijk niet voor iedereen vanzelfsprekend is om de medische fiche digitaal in te vullen. Op volgende manieren kunnen we je verder helpen: